15 October 2008

Harga Minyak , PMR dan Jamuan Raya

Rabu- Rakyat Malaysia sekali lagi mendapat berita gembira tentang penurunan harga minyak yang turun beberapa sen. Kita berasa gembira dan berterima kasih kepada kerajaan kerana menurunkan harga minyak tetapi kita masih dibelenggu dengan harga barang yang terus kekal diparas yang tinggi serta tambahan kenaikan harga barang keperluan harian. Oleh itu ,penurunan harga minyak ini tidaklah banyak membantu kita mengurangkan bebanan kewangan.

Hari ini calon PMR masih meneruskan perjuangan mereka dalam menjawab kertas peperiksaan ,keadaan ini tidak terkecuali calon PMR SMKTPG. Sebilangan pelajar keluar minum di luar dan mereka tidak pula menggunakan jejantas.Seorang calon BB034 didapati menghisap rokok di dalam kelas 3J,keadaan ini akan mencemarkan nama baik sekolah dari pandangan guru sekolah lain.Sebagai guru yang sentiasa mementingkan disiplin pelajar ,kami meneruskan aktiviti memantau kegiatan pelajar di luar sekolah.
Sekolah akan mengadakan Jamuan Raya Mega pada 1.10.08 bertempat di dewan Sri Panglima pada 2.00 ptg.Guru-guru telah diminta menyediakan juadah yang berbagai-bagai jenis mengikut kumpulan yang telah diagihkan . Kami guru lelaki pagi telah diminta untuk menyediakan sate sebanyak 1,500 cucuk.Diharapkan guru-guru pagi dapat memberi kerjasama untuk menghulurkan sedikit wang gaji untuk penyediaan sate ini.

0 comments:

Post a Comment

 

Anak pertiwi Copyright © 2009 WoodMag is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template